15 Haziran 2013 Cumartesi

Ne dert kalır ne hüzün...


1979 yılında, 70 yaşında iken Eskişehir'de vefat eden, cumhuriyetin ilk dönem şair ve hikayecilerinden olan Türkçe öğretmeni Vehbi Cem Aşkun tarafından yazılan bu şiir, daha sonra Sadettin Kaynak tarafından nihavend makamında bestelenmiş ve Türk Sanat Müziğimizin hepsi de birbirinden güzel eserlerine böylece bir yenisi daha katılmıştır.

Güftenin tamamı şudur:

ne dert kalır ne hüzün
bir sudur akar zaman
seni ilk gördüğüm gün
dedim, ah, benim olsan

ay değil yıllar geçti
kavuşmak şimdi bir an
kış geçti, bahar geçti
dedim, ah, benim olsan

yeter, üzme, çabuk gel
uzamasın bu hicran
bu günlerden çok evvel
dedim, ah, benim olsan

...

Bu güzel şarkıyı Zeki Müren'in o emsalsiz sesinden dinlemek isterseniz de, şurayı bir ziyaret edin:

http://www.youtube.com/watch?v=w5ZzifFRIlE



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder